Titel und Abstract folgen.
Ansprechperson: Elisabeth Hofmeister
Eintragung in den Einladungsverteiler und mehr Informationen auf der Seminarseite.
Hongyuan Xia (Cornell University)
Raum: tba
Titel und Abstract folgen.
Ansprechperson: Elisabeth Hofmeister
Eintragung in den Einladungsverteiler und mehr Informationen auf der Seminarseite.
Maria Roche (Harvard Business School)
hybrid (Raum tba/Zoom)
Titel und Abstract folgen.
Ansprechpartner: Daehyun Kim
Eintragung in den Einladungsverteiler und mehr Informationen auf der Seminarseite.
Colleen Cunningham (University of Utah)
hybrid (Raum tba/Zoom)
Titel und Abstract folgen.
Ansprechpartner: Elisabeth Hofmeister
Eintragung in den Einladungsverteiler und mehr Informationen auf der Seminarseite.
Alexander Donges (Universität Mannheim)
hybrid (Raum tba/Zoom)
Titel und Abstract folgen.
Ansprechpartner: Michael Rose
Eintragung in den Einladungsverteiler und mehr Informationen auf der Seminarseite.
Ariel D. Stern (Hasso Plattner Institute)
Raum: tba
Titel und Abstract folgen.
Ansprechperson: Elisabeth Hofmeister
Eintragung in den Einladungsverteiler und mehr Informationen auf der Seminarseite.
Elie Sung (HEC)
hybrid (Raum tba/Zoom)
Titel und Abstract folgen.
Ansprechpartner: Elisabeth Hofmeister
Eintragung in den Einladungsverteiler und mehr Informationen auf der Seminarseite.
Frank Nagle (HBS)
Online-Veranstaltung, auf Einladung, siehe Seminarseite
Titel und Abstract folgen.
Ansprechpartnerin: Cheng Li
Eintragung in den Einladungsverteiler und mehr Informationen auf der Seminarseite.
Paul Lohmann (University of Cambridge)
hybrid (Raum tba/Zoom)
Titel und Abstract folgen.
Ansprechpartner: Benedict Probst
Eintragung in den Einladungsverteiler und mehr Informationen auf der Seminarseite.
Stefan Feuerriegel (LMU)
hybrid (Raum 313/Zoom)
Titel und Abstract folgen.
Ansprechpartner: Benedikt Probst
Eintragung in den Einladungsverteiler und mehr Informationen auf der Seminarseite.
Jiayi Bao (Mays Business School, Texas A&M University)
Online-Veranstaltung, auf Einladung, siehe Seminarseite
This study examines whether access to generative AI (GenAI) technologies affects entrepreneurial entry and, if so, how. We propose two mechanisms for a potential positive effect: (1) an augmentation channel that pulls prospective entrepreneurs into opportunity-driven entrepreneurship as they automate various peripheral tasks, and (2) an automation channel that pushes displaced wage workers into necessity-driven entrepreneurship as firms automate their core tasks. Leveraging the sudden release of ChatGPT, which democratized public GenAI access, we exploit industry variation in GenAI exposure for the science, technology, engineering, and mathematics (STEM) workforce in a difference-in-differences design. We find that GenAI access leads to increased incorporated entrepreneurship for individuals with higher GenAI exposure. Mechanism tests support the augmentation channel and reveal important heterogeneities in who benefits more from GenAI.
Ansprechpartner: Daehyun Kim
Eintragung in den Einladungsverteiler und mehr Informationen auf der Seminarseite.